tisdag 21 oktober 2014

Tid /// Time

Tid. För det mesta tycker jag att jag har för lite av den. Just nu tycker jag att jag har inte har tillräckligt med tid för att skriva på någon av mina pjäser. Å andra sidan har jag uppenbart tid att skriva det här. Samma fenomen dyker upp i en annan del av mitt liv: jag kan var hur pank som helst men jag hittar alltid pengar till choklad. Så, då är det kanska frågan om att prioritera? Det är svåra att prioritera det arbetet som inte ger ett direkt, synligt resultat, när det finns e-post att svara på, samtal att ringa, ansökningar att skriva. Den här texten får vara mitt lilla uppror mot alla måsten, och sen, snart, bara det lugnar sig, så ska jag viga en hel dag åt mitt eget skrivande.

///

Time. Most of the time I feel like I've got too little of it. Right now I feel like I haven't got enough time to work on one of my plays. On the other hand I've obviously got time to write this. The same phenomenon appears in another part of my life: I can be completely broke but I'll always find money for chocolate. So, maybe it's just a question of prioritising then? It's difficult to prioritise the work that doesn't produce a concrete result straight away when there are e-mails to answer, phone calls to make, applications to write. This text can be my little revolt against all the "have to"s, and then, soon, when things aren't quite so hectic, then I'll dedicate a whole day to my own writing.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar